شش جاذبه گردشگری تفلیس

شش جاذبه گردشگری تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان 

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است.

این شهر در دوطرف رود متکواری قراردارد و جمعیتی حدود 1/5 میلیون در آن زندگی میکنند.تفلیس در قرن 5میلادی توسط واختانگ یکم پادشاه گرجستان باستان یاهمان ایبریا بنیان گذاری شده است.

دریاچه لیسی

دریاچه لیسی تفلیس یک دریاچه ی کوچک در مجاورت پایتخت زیبای گرجستان یعنی شهر تفلیس است که به جلگه ی رود کورا تعلق دارد که چشم اندازی سنگی و خشک با پوشش گیاهی بسیار متنوع و وسیع جلوه ی زیبایی را به شهرداده  است. این دریاچه فاصله کوتاهی باماشین از منتطقه شلوغ سابورتلو تفلیس واقع شده است که پذیرای بسیاری از توریست ها و افراد محلی در فصل تابستان و آخر هفته ها میباشد. 

دریاچه و اطراف آن زیستگاهی بسیار مناسب برای انواع گونه های پرندگان فراهم میکند و علاوه بر این پرندگان،زیستگاه حیواناتی مانند،لاک پشت،خرگوش و روباه که در تپه های اطراف دریاچه زندگی میکنند میباشد.

کلیسای صخره ای تفلیس

پس از باز سازی این کلیسا یک راهب گرجی در بالای این اثر تاریخی زندگی میکند.این کلیسا در غرب گرجستان در نزدیکی شهر چیاتورا واقع است.بعضی ها این کلیسارا پلکان بهشت نامیده اند.

این بنا حدودا بین قرن 6و8 میلادی ساخته شده است که ارتفاع این صخره ها 40متر است.

نکته ی جالباین است که هیچکس نمیداند راهبان چگونه از این صخره ها بالا میرفتند و یا مصالح ساختمانی را به بالای صخره میبردند.

محله حمام ها

محله حمام های قدیمی در کنار رودخانه کورا واقع شده است وجزء قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق و جاذبه ی دیدنی تفلیس به شمار میرود.علت ساخت این حمام ها وجود چشمه های آبگرم این منطقه میباشد که نه فقط برای درمان بیماری ها استفاده میشده بلکه برای تفریح و برگزاری جشن ها نیز مورد استفاده قرار میگرفته.

شهر سنگی اوپلیستیخه 

شهر سنگی اوپلیستیخه به بزرگترین شهر سنگی در جهان معروف است که در 10کیلو متری شهر گوری در گرجستان واقع است. این شهر در تلفظ گرجی به معنای معبد خدایان است.

این آثار تاریخی یکی از مهم ترین آثار باقی مانده از دین پیکانیز میباشد.

شهر سنگی اوپلیستیخه دارای قدیمی ترین داروخانه،سد،بازار،زندان،صومعه، کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی،معابد و صدها اثر باستانی دیگر است.این شهرروی یک صخره بلند ودر ساحل غربی رودخانه متکواری ساخته شده است،ترکیب غیر معمول سبک های مختلف از صخره تراشی آناتولی و فلات ایران نیز همزیستی معماری مسیحی و غیرمسیحی این شهر را از دیگر شهر سنگی جهان متمایز میکند.

کلیساری جامع تثلیث یا سامبا

این کلیسا به مناسبت دوهزارمین سال میلاد مسیح و هزار وپانصدمین سال به رسمیت شناختن ارتدوکس گرجی بناشد.این کلیسا داراس گنبد مخروطی شکل بر روی 8ستون است.جنس گنبد از طلا بوده و ازپایین گنبد تانوک صلیبی که بر روی آن قرار دارد 7/5متر ارتفاع دارد.این کلیسا ی بزرگ از 6کلیسای کوچک تشکیل شده است.

مجموعه این کلیسا شامل بخش های مختلفی از جمله بنای اصلی،برج ناقوس،آکادمی علوم دینی،صومعه، اقامت گاه اسقف اعظم،فرهنگستان الهیات،استراحتگاه و غیره است.

پارک ریکه

پارک ریکه به تازگی در شهر تفلیس ساخته شده است.ورودی این پارک از طریق پل عابر پیاده صلح قابل دسترسی است.پارک ریکه یک منطقه بسیار خیره کننده و جذاب میباشد، همچنین میتوانید این پارک را به عنوان مقصد برای رسیدن به قلعه ناریکالا انتخاب کنید که دراین مسیر از تراموا هوایی نیز میتوانید استفاده کنید.

برچسب ها:

نظر، تجربه و سوال خود را با ما در میان بگذارید

اینجا دیده می شوید!

با ثبت نظر، انتقادات و پیشنهادات خود، در انتخاب دیگران سهیم باشید.
منو
بستن

برای نصب وب-اپلیکیشن بر روی دستگاه، به ترتیب زیر عمل کنید :

سیستم عامل Android


سیستم عامل iOS